Etävastaanotto
Tavoite
Tarve on yhtenäiselle tietotuvalliselle järjestelmälle, joka mahdollistaa koko hyvinvointialueen etävastaanottopalvelut/videoasioinnin tarpeet.
Mitä
Etävastaanottojärjestelmän avulla asukas voi asioida ammattilaisen kanssa videon välityksellä esimerkiksi etävastaanotolla, etäpalvelukäynnillä, etäkuntoutuksessa tai etäryhmävastaanotolla.
Järjestelmää voidaan hyödyntää myös etäkonsultaatioissa, jotka vaativat kuvayhteyden.
Miten
Etävastaanottojärjestelmä on otettu käyttöön vaiheittain eri palveluissa ja sen käyttöönottoa laajennetaan.
Miksi
Yhtenäinen etävastaanottojärjestelmä varmistaa yhdenmukaiset ja yhdenvertaiset asiointipalvelut alueen asukkaille. Yhdenmukaiset käytännöt tulevat lisäksi helpottamaan ja sujuvoittamaan ammattilaisten työtä sekä asiakkaiden asiointia. Asiakkaat välttyvät turhilta siirtymiltä käyttäessään etävastaanottojärjestelmää. Tietoturvallinen etävastaanottojärjestelmä lisää palvelun luotettavuutta.
Lisätietoja
Vuokko Rajala
Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hanke