Etävastaanotto

Tavoite 

Tarve on yhtenäiselle tietotuvalliselle järjestelmälle, joka mahdollistaa koko hyvinvointialueen etävastaanottopalvelut/videoasioinnin tarpeet. 

Mitä  

Etävastaanottojärjestelmän avulla asukas voi asioida ammattilaisen kanssa videon välityksellä esimerkiksi etävastaanotolla, etäpalvelukäynnillä, etäkuntoutuksessa tai etäryhmävastaanotolla. 

Järjestelmää voidaan hyödyntää myös etäkonsultaatioissa, jotka vaativat kuvayhteyden. 

Miten  

Etävastaanottojärjestelmä on otettu käyttöön vaiheittain eri palveluissa ja sen käyttöönottoa laajennetaan.  

Miksi  

Yhtenäinen etävastaanottojärjestelmä varmistaa yhdenmukaiset ja yhdenvertaiset asiointipalvelut alueen asukkaille. Yhdenmukaiset käytännöt tulevat lisäksi helpottamaan ja sujuvoittamaan ammattilaisten työtä sekä asiakkaiden asiointia. Asiakkaat välttyvät turhilta siirtymiltä käyttäessään etävastaanottojärjestelmää.  Tietoturvallinen etävastaanottojärjestelmä lisää palvelun luotettavuutta. 

 

Lisätietoja 

Vuokko Rajala  

Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hanke  

vuokko.rajala@hyvaep.fi