Digiä ja Digitukea arkeen -hybriditapahtumat

• 24.8.2024 klo 11.45 (Muokattu: 26.8.2024 klo 14.46)

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen hallinnoima Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa –hanke ja maakunnan Leader-ryhmät järjestävät yhteistyössä Digiä arkeen ja Digitukea arkeen -tapahtumat hybridinä. Kyläyhdistykset eri puolilta maakuntaa kokoontuvat omille kyläpaikoilleen katsomaan Teams-yhteydellä toteutettavia tapahtumia. Hyvinvointialueen työntekijöitä on kyläpaikoilla paikalla. Tapahtumat on suunnattu kaikille hyvinvointialueen asukkaille. Niissä pääset tutustumaan erilaisiin digitaalisiin palveluihin ja moniin eri digituen tarjoajiin. Digiä arkeen -tapahtuman avauspuheenvuoron pitää Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen digipalvelujen projektijohtaja, ylilääkäri Mika Perttu ja Digitukea arkeen -tapahtuman avaa Digi- ja väestötietoviraston erityisasiantuntija Mirva Gullman.

Leader-yhteistyömme on saanut alkunsa jo reilu vuosi sitten Tulevaisuuden kylä –hankkeen ensimmäiseltä kyläkierrokselta, Soinista.  Tänä vuonna käynnissä on Tulevaisuuden kylä 2.0, joka on Etelä-Pohjanmaan Ely-keskuksen rahoittama Älykkäät kylät -yhteistyöhanke. Yksi hankkeen teemoista on Digitaalisten palvelujen kylät. Tämän teeman pohjalta käynnistimme yhteistyön, jonka tuotoksena päätimme toteuttaa kaksi hybriditapahtumaa syys-lokakuussa.

Digiä arkeen, to 26.9.2024, klo 18–20, sovituissa etäkatsomopaikoissa kahvitus alkaa klo 17.30

Digiä arkeen -tapahtumassa pääset tutustumaan Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen digitaalisiin palveluihin ja niiden käyttöön. Tietoa on tarjolla Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen omasta eli OmaEP-digipalvelusta ja sen käyttöönotosta, chatin ja etävastaanoton käytöstä sekä muista hyvinvointialueen digitaalisista asiointipalveluista. Pääset tutustumaan Teamsin välityksellä myös Sähköisen perhekeskuksen Omaperheen ja OmaHelpperin monipuolisiin verkkosivustoihin. Kyläpaikoille toimitetaan paljon aiheisiin liittyvää jaettavaa materiaalia.

Digitukea arkeen, to 24.10.2024, klo 18–20, sovituissa etäkatsomopaikoissa kahvitus alkaa klo 17.30

Digitukea arkeen -tapahtumassa kuulet mitä digituella tarkoitetaan, mistä sitä lähialueelta on saatavilla ja onko sitä tarjolla myös etänä. Tapahtumaan osallistuu digituen tarjoajia eri palvelusektoreilta: järjestöistä, koulutuskuntayhtymästä, kunnista ja hyvinvointialueelta. Kyläyhdistykset saavat tietoa myös Leader-rahoituksesta ja neuvonnasta sekä erilaisista digiopastusmahdollisuuksista kuten ajanvaraamisesta henkilökohtaiselle digiopastukselle. Tarjolla on myös jaettavaa materiaalia digitaitojesi kehittämiseksi sekä tietoa koko maakunnan digituen tarjoajista. Kyläpaikoille toimitetaan paljon digitukeen ja digitaitojen kehittämiseen liittyvää jaettavaa materiaalia.

Etäkatsomopaikat, Teams-linkki ja lisätietoja tapahtumista julkaistaan 5.9.2024 jälkeen tähän alle!

Lisätietoja:

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue/Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hanke:
Päivi Kuoppamäki, digiagentti, 050 474 2852, paivi.kuoppamaki@hyvaep.fi

Tulevaisuuden kylä 2.0 hankkeen kyläasiantuntijat Leader-ryhmittäin:

Aisapari: Päivi Kultalahti, p. 0400 239 359, paivi.kultalahti@aisapari.net
Kuudestaan: Jaana Sippola, p. 040 571 0184, jaana.sippola@kuudestaan.net