Elokuun suositut digiopastukset sote-keskuksissa saavat jatkoa!

• 23.8.2024 klo 08.27

Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa –hanke jatkaa elokuun sote-keskuskierrosta yhteistyössä Järjestötalon MikäDigi-hankkeen kanssa. Sote-keskuskierros on suunnattu kaikille hyvinvointialueen asukkaille, ja niissä pääset tutustumaan erilaisiin digitaalisiin palveluihin. Uudella kiertueella tapaat asiantuntijoiden lisäksi nyt myös digiagentteja ja MikäDigi-hankkeen digivertaisia.

Tavoitteena on vahvistaa digirohkeuttasi – Yhdessä, tehden ja oppien!

Kiertueen aikataulu

• Kauhavan sote-keskus                      ma 2.9. klo 9-11*
  • Kurikan sote-keskus                          ma 9.9. klo 13-15
  • Kauhajoen sote-keskus                     pe 13.9. klo 9-11*
  • Ilmajoen sote-keskus                        ti 17.9. klo 13-15
  • Alajärven sote-keskus                       to 19.9. klo 13-15
  • Seinäjoen sote-keskus (Y-talo)       ma 23.9. klo 13-15
  • Lapuan sote-keskus                           ke 25.9. klo 13-15

*Huomioithan poikkeukselliset kellonajat

Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hankkeen digiagentit ja asiantuntijat sekä MikäDigi-hanke kiertävät syyskuussa alueemme sote-keskuksissa opastamassa asiakkaita erilaisten digitaalisten palvelujen käytössä. Mukana on myös Järjestötalon MikäDigi-hanke ja heidän digivertaiset. Asiantuntijoilta saat apua ja neuvoja siihen, miten voit hoitaa sosiaali- ja terveydenhuollon asioitasi kätevästi verkossa. Apua saat esimerkiksi OmaEP-mobiilisovelluksen lataamisessa ja käytössä. Digiagenteilta saat helpotusta digiarjen muihin haasteisiin ja vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Mikä OmaEP on? Miten lataat sen ja miten käytät sitä? Mistä saat verkkopankkitunnukset? Mikä on mobiilivarmenne? Mitä chat-palvelut ovat ja missä tilanteissa voit käyttää niitä? Miten etävastaanotto toimii? Mitä muita digipalveluita on tarjolla? Mistä löydät digitukea?

Sote-keskuskierroksella pääset tutustumaan erilaisiin digitaalisiin palveluihin ja saat tukea niiden käyttöön. Tietoa on tarjolla esimerkiksi ajanvarauksista, sovelluksista ja erilaisista digiopastusmahdollisuuksista (voit varata ajan esimerkiksi henkilökohtaiselle tuelle). Tarjolla on myös jaettavaa materiaalia digitaitojesi kehittämiseksi sekä tietoa koko maakunnan digituen tarjoajista.

Sote-keskuskierros toteutetaan yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen, Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hankkeen ja MikäDigi-hankkeen kanssa.

Lue lisää palveluista

Toteuttajat:

Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaa -hanke – Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue (hyvaep.fi)

MikäDigi-hanke – Järjestötalo (jtalo.fi)

Tervetuloa!