Asiakas- ja potilaslaskutus
Onko sinulla kysyttävää laskutusasioista?
Voit ottaa yhteyttä puhelimitse numeroon 06 415 4108 (takaisinsoitto).
Laskujen vastaanottaminen
Toimitamme laskut ensisijaisesti sähköisinä kuluttajan eLaskuina tai suoramaksuina ja yritysten verkkolaskuina.
eLasku
Henkilöasiakkaat voivat tehdä Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen kanssa eLaskutilauksen omassa verkkopankissaan suomalaista henkilötunnustaan käyttämällä. Esim. xxxxxx-xxxx tai xxxxxxAxxxx.
Tarkempia tietoja eLaskuihin liittyvistä eri toiminnallisuuksista saa omasta pankista.
Alla olevista linkeistä löydät muutamien suurimpien pankkien ohjeita eLaskun käyttöönottoon.
Suoramaksu
Suoramaksusopimuksen voi tehdä oman pankin konttorissa.
Paperilaskut
Mikäli sinulla on käytössä OmaPosti- tai Kivra-palvelu, paperilaskusi siirtyvät automaattisesti tuohon palveluun, eivätkä tule paperilaskuna postitse kotiin.
Löydät lisätietoa näistä digitaalisista postilaatikoista seuraavilta sivustoilta:
Mikäli edelleen haluat hyvinvointialueen laskut toimitettuna postitse, tulee OmaPosti- ja Kivra-palvelun laskuttajakohtaisista asetuksista valita hyvinvointialueen laskujen saapuminen paperipostina.
Mikäli sinulla on kysyttävää OmaPosti- tai Kivra-palvelun toiminnasta, ota yhteyttä OmaPosti- tai Kivra-palvelun asiakaspalveluun.
Ohje kuolinpesän hoitajalle laskuasioissa
Kuolinpesä voi tarvittaessa pyytää laskun eräpäivän siirtoa, jos perunkirjoitus on kesken ja maksuasioita ei voida hoitaa ajallaan. Pyydä eräpäivän siirtoa Revire perinnältä.
Asiakaspalvelu:
Puhelinnumero: 020 6399 420
Sähköpostiosoite:asiakaspalvelu@revire.fi
Jos kuolinpesä todetaan perunkirjoituksessa varattomaksi, toimita perukirja Revire Perintä Oy:lle ensisijaisesti sähköpostilla. Mikäli se ei ole mahdollista, niin silloin postitse.
Postiosoite:
Revire Perintä Oy
PL 41
15101 Lahti
Perintä
Maksa asiakasmaksu viimeistään eräpäivänä. Jos maksua ei ole maksettu, se siirtyy Revire -perinnän perittäväksi. Revire Perintä Oy on Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen yhteistyökumppani perintäasioissa.
Asiakaspalvelu:
Puhelinnumero: 020 6399 420
Sähköpostiosoite:asiakaspalvelu@revire.fi
Maksumuistutus tulee samojen järjestelmien kautta kuin varsinainen laskukin. Mikäli sinulla on käytössä OmaPosti- tai Kivra-palvelu, maksumuistutukset siirtyvät automaattisesti tuohon palveluun, eivätkä tule paperimuistutuksena postitse kotiin.
Lain mukaisesti maksuvaatimus tulee aina postitse kotiin.